Feedback

Faculté des Sciences appliquées
Faculté des Sciences appliquées
MASTER THESIS
VIEW 142 | DOWNLOAD 8

Design of an optimized balance piston for multicellular pump

Download
Bayram, Gökhan ULiège
Promotor(s) : Terrapon, Vincent ULiège
Date of defense : 26-Jun-2017/27-Jun-2017 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/2614
Details
Title : Design of an optimized balance piston for multicellular pump
Translated title : [fr] Design d’un piston d’équilibrage optimisé pour pompe multicellulaire et mise en place d’essais expérimentaux de validation.
Author : Bayram, Gökhan ULiège
Date of defense  : 26-Jun-2017/27-Jun-2017
Advisor(s) : Terrapon, Vincent ULiège
Committee's member(s) : Dewallef, Pierre ULiège
Delers, Clément 
Language : English
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Multidisciplinary, general & others
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en ingénieur civil en aérospatiale, à finalité spécialisée en "aerospace engineering"
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences appliquées

Abstract

[en] Study of the flow around different balance pistons in order to validate different tools with experimental tests and determination of the impact of grooves. Computations of rotordynamic coefficients of the piston.


File(s)

Document(s)

File
Access TFE_BAYRAM.pdf
Description: -
Size: 15.81 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Abstract.pdf
Description: -
Size: 1.68 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Bayram, Gökhan ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. aérospat., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Dewallef, Pierre ULiège Université de Liège - ULg > Département d'aérospatiale et mécanique > Systèmes de conversion d'énergie pour un dévelop.durable
    ORBi View his publications on ORBi
  • Delers, Clément
  • Total number of views 142
  • Total number of downloads 8










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.