Administration des médicaments intraveineux aux soins intensifs : une étude randomisée contrôlée évaluant l'efficacité d'une formation par simulation clinique avec patients standardisés
Lapaille, Elise
Promotor(s) : Servotte, Jean-Christophe ; Bragard, Isabelle
Date of defense : 18-Jun-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/4494
Details
Title : | Administration des médicaments intraveineux aux soins intensifs : une étude randomisée contrôlée évaluant l'efficacité d'une formation par simulation clinique avec patients standardisés |
Translated title : | [en] Intravenous drug delivery in intensive care : a randomized controlled study evaluating the effectiveness of clinical simulation training with standardized patients |
Author : | Lapaille, Elise |
Date of defense : | 18-Jun-2018 |
Advisor(s) : | Servotte, Jean-Christophe
Bragard, Isabelle |
Committee's member(s) : | Van hees, Thierry
Peters, Michaël LAMBERMONT, Bernard Pétré, Benoît Dardenne, Nadia Dancot, Jacinthe Ghuysen, Alexandre |
Language : | French |
Number of pages : | 89 |
Keywords : | [fr] sécurité [fr] simulation [fr] administration des médicaments intraveineux |
Discipline(s) : | Human health sciences > Public health, health care sciences & services |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de la santé publique, à finalité spécialisée en pratiques avancées en sciences infirmières |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Médecine |
Abstract
[fr] Ce mémoire porte sur une étude mesurant l'impact de la méthode pédagogique assistée de la simulation face aux stages seuls sur des étudiants bacheliers en soins infirmiers face à la sécurité d'administration de médicaments intraveineux
File(s)
Document(s)
Erratum_LAPAILLE ELISE mémoire .pdf
Description: -
Size: 117.32 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 117.32 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.