Outil d'aide à la décision pour la conception de façades biomimétiques
Stylianidis, Eleftherios
Promotor(s) :
Attia, Shady
;
Elsen, Catherine
Date of defense : 25-Jun-2018/26-Jun-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/4644
Details
Title : | Outil d'aide à la décision pour la conception de façades biomimétiques |
Author : | Stylianidis, Eleftherios ![]() |
Date of defense : | 25-Jun-2018/26-Jun-2018 |
Advisor(s) : | Attia, Shady ![]() Elsen, Catherine ![]() |
Committee's member(s) : | Reiter, Sigrid ![]() Hoornaert, Stéphane Somma, Jacqueline |
Language : | French |
Number of pages : | 97 |
Keywords : | [fr] Architecture, performances, approche multicritère, nature-based design, peau, entretiens |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Architecture |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en ingénieur civil architecte, à finalité spécialisée en ingénierie architecturale et urbaine |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences appliquées |
Abstract
[fr] Le présent travail consiste en une recherche qualitative exploratoire du travail de façades biomimétiques. Il s’agit de proposer un outil d’aide à la conception de telles façades après analyse de six cas d’étude à travers le monde mais également au moyen d’une analogie forte avec la peau biologique de l’homme. Cette analyse permettra de mettre en place des critères qui seront soumis à l’avis d’experts concepteurs
File(s)
Document(s)


Description: TFE complet
Size: 5.85 MB
Format: Adobe PDF


Description: TFE complet sans annexes
Size: 4.6 MB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.