Les lieux formels d'apprentissage à l'heure du numérique : étude de cas et prospectives
Brach, Léa
Promotor(s) :
Scheffers, Patricia
Date of defense : 29-May-2018/16-Jun-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/5011
Details
Title : | Les lieux formels d'apprentissage à l'heure du numérique : étude de cas et prospectives |
Translated title : | [fr] Learning Places in the Digital Age: Case Study and Prospectives [es] Lugares de aprendizaje en la era digital: estudio de caso y perspectivas [it] Luoghi di apprendimento nell'era digitale: case study e prospettive |
Author : | Brach, Léa ![]() |
Date of defense : | 29-May-2018/16-Jun-2018 |
Advisor(s) : | Scheffers, Patricia ![]() |
Committee's member(s) : | Dawans, Stéphane ![]() Homburg, David ![]() Le Coguiec, Eric ![]() Rondeaux, Giseline ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 123 |
Keywords : | [fr] Espaces d'apprentissage [fr] Pédagogie [fr] Universités [fr] Harald Herlin Learning Center [fr] Faculté d'architecture de Riga [fr] AUC Amsterdam University College [fr] Université de Liège [fr] HEC |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Architecture Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Commentary : | Les annexes seront présentées sur un document pdf à part. Pour un affichage optimal des documents graphiques, si vous utilisez Adobe Reader, préférez un affichage des pages "deux pages en continus" avec l'option "afficher la page de couverture" cochée. |
Research unit : | PAPier |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme |
Faculty: | Master thesis of the Faculté d'Architecture |
Abstract
[fr] Est-il toujours justifié d’enseigner au XXIème siècle dans des bâtiments universitaires conçus et organisés pour répondre aux besoins de la société du XXème siècle ? Mon travail de fin d'étude va s'attacher à déterminer en quoi l’organisation formelle des espaces d’apprentissage peut influencer l’utilisation d’une pédagogie innovante, qui réponde aux besoins des étudiants à l'heure du numérique.
File(s)
Document(s)


Description: -
Size: 6.32 MB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.