Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 271 | DOWNLOAD 5222

Le Régionalisme Critique chez Peter Zumthor, l'analyse de "La Chapelle Sainte-Bénédicte" et "Les Thermes de Vals"

Download
Toussaint, Guillaume ULiège
Promotor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Date of defense : 27-Aug-2018/7-Sep-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/5299
Details
Title : Le Régionalisme Critique chez Peter Zumthor, l'analyse de "La Chapelle Sainte-Bénédicte" et "Les Thermes de Vals"
Translated title : [fr] Le Régionalisme Critique chez Peter Zumthor, l’analyse de «La Chapelle Sainte-Bénédicte » et « Les Thermes de Vals».
Author : Toussaint, Guillaume ULiège
Date of defense  : 27-Aug-2018/7-Sep-2018
Advisor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Committee's member(s) : Tieleman, David ULiège
Nelles, Norbert ULiège
Language : French
Number of pages : 134
Keywords : [fr] Régionalisme Critique, Peter Zumthor, le lieu,
[fr] le local, le global, culturel, sensorialité, spiritualité, poésie.
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] La première partie introduit le Régionalisme critique et Peter Zumthor, leurs valeurs, leurs critère, vision de l'architecture. Pour ensuite mettre en avant l'architecture critique et régionale de Peter Zumthor suivant différents critères.


File(s)

Document(s)

File
Access Toussaint-Guillaume-mémoire.pdf
Description: -
Size: 9.25 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Toussaint, Guillaume ULiège Université de Liège > Master archi., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 271
  • Total number of downloads 5222










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.