Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS
VIEW 145 | DOWNLOAD 741

La critique anti-publicitaire en région liégeoise : perspectives pragmatiques et sociologie de l'émancipation

Download
Pirard, Démis ULiège
Promotor(s) : Frère, Bruno ULiège
Date of defense : 21-Jan-2019/25-Jan-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/6316
Details
Title : La critique anti-publicitaire en région liégeoise : perspectives pragmatiques et sociologie de l'émancipation
Author : Pirard, Démis ULiège
Date of defense  : 21-Jan-2019/25-Jan-2019
Advisor(s) : Frère, Bruno ULiège
Committee's member(s) : Jacquemain, Marc ULiège
Colemans, Julie ULiège
Language : French
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sociologie, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] Cette recherche entend observer les discours critiques et les discours de confirmation attenant aux luttes anti-publicitaires en région liégeoise.


File(s)

Document(s)

File
Access MémoireDémisPirard.pdf
Description:
Size: 2.16 MB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_MémoireDémisPirard.pdf
Description: -
Size: 88.55 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Pirard, Démis ULiège Université de Liège > Master socio., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Jacquemain, Marc ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Sociologie des identités contemporaines
    ORBi View his publications on ORBi
  • Colemans, Julie ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Département des sciences sociales
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 145
  • Total number of downloads 741










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.