Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 53 | DOWNLOAD 29

La représentation des phénomènes lumineux au travers de la céramique attique et italiote (VIe-IVe s. aCn)

Download
Louis, Aude ULiège
Promotor(s) : Morard, Thomas ULiège
Date of defense : 2-Sep-2019/6-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8435
Details
Title : La représentation des phénomènes lumineux au travers de la céramique attique et italiote (VIe-IVe s. aCn)
Author : Louis, Aude ULiège
Date of defense  : 2-Sep-2019/6-Sep-2019
Advisor(s) : Morard, Thomas ULiège
Committee's member(s) : Deru, Xavier 
Verbanck, Annie 
Language : French
Number of pages : 155
Keywords : [fr] céramique
[fr] attique
[fr] italiote
[fr] VIe-IVe s. aCn
[fr] phénomènes lumineux
Discipline(s) : Arts & humanities > Art & art history
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en histoire de l'art et archéologie, orientation générale, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Les phénomènes lumineux dans la céramique attique et italiote sont un sujet peu abordé dans l'étude iconographique de la céramique. Au travers d'un catalogue non exhaustif de vases, cette étude analyse la représentation et la fonction de divers signes lumineux tels que le nimbe ou encore les étoiles.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_AudeLOUIS_s173835.pdf
Description: -
Size: 4.32 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access MémoireCatalogue_AudeLOUIS_s173835.pdf
Description: Catalogue
Size: 18.27 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Louis, Aude ULiège Université de Liège > Master hist. art & archéo., or. gén., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Deru, Xavier
  • Verbanck, Annie
  • Total number of views 53
  • Total number of downloads 29










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.