L'impact de la réforme des règles de déductibilité des voitures de société - Etude de ces des PME
Jehaes, Julien
Promotor(s) :
De Wolf, Michel
Date of defense : 24-Jun-2020/26-Jun-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8780
Details
Title : | L'impact de la réforme des règles de déductibilité des voitures de société - Etude de ces des PME |
Translated title : | [en] THE IMPACT OF THE REFORM OF THE RULES ON THE DEDUCTIBILITY OF COMPANY CARS - CASE STUDY OF SMES |
Author : | Jehaes, Julien ![]() |
Date of defense : | 24-Jun-2020/26-Jun-2020 |
Advisor(s) : | De Wolf, Michel ![]() |
Committee's member(s) : | Riffon, Véronique ![]() Rousseau, Arthur ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 71 |
Keywords : | [fr] Voitures de société [fr] Budget mobilité [fr] Fausses hybrides |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Accounting & auditing Business & economic sciences > General management & organizational theory |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de gestion |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Ce travail de fin d’études a pour objet d’étudier la réforme de la fiscalité sur les règles de déduction des frais des voitures de société et de l’analyser en l’appliquant comme simulation dans des PME.
Après avoir examiné la fiscalité des voitures de société en Belgique à différents niveaux (légal, fiscal, politique, etc.) par le biais d’articles économiques, d’entretiens (chapitre 1), nous détaillerons la réforme qui entrera en vigueur, en utilisant la plupart de ces clés de lecture (chapitre 2).
L’étude de cas (chapitre 3) nous permettra de voir les ressemblances (déduction des intérêts, etc.) et différences (fausses hybrides, frais de carburant, etc.) entre les deux systèmes au sein de cas réels (PME).
Mon mémoire a été clôturé fin mai 2020.
[en] The purpose of this final study is to study the tax reform on the rules for deducting company car expenses and to analyze it by applying it as a simulation in SMEs.
After examining the taxation of company cars in Belgium at various levels (legal, fiscal, political, etc.) by means of press cuttings, economic articles and interviews (chapter 1), we describe the reform that will come into force, using most of these reading keys (chapter 2).
The case study (chapter 3) allows us to see the similarities (interest deduction, etc.) and differences (false hybrids, fuel costs, etc.) between the two systems within real cases (SMEs).
My dissertation was closed at the end of May 2020.
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