Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 64 | DOWNLOAD 1

Comment le Growth Hacking peut devenir un élément intégrable dans le business d'une entreprise et devenir une stratégie à part entière ? Analyse de la méthodologie du choix, de collection et d'interprétation des données des clients au travers d'études de cas

Download
Oblin, Guillaume ULiège
Promotor(s) : Blavier, André ULiège
Date of defense : 24-Jun-2020/26-Jun-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8823
Details
Title : Comment le Growth Hacking peut devenir un élément intégrable dans le business d'une entreprise et devenir une stratégie à part entière ? Analyse de la méthodologie du choix, de collection et d'interprétation des données des clients au travers d'études de cas
Author : Oblin, Guillaume ULiège
Date of defense  : 24-Jun-2020/26-Jun-2020
Advisor(s) : Blavier, André ULiège
Committee's member(s) : Heins, Eddy ULiège
Jamar, Julie ULiège
Language : French
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en international strategic marketing
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] This thesis focuses on the application of Growth Hacking in a company's business. Indeed, the
exploratory research aims to better understand the methodology behind the term Growth
Hacking which consists in setting up experiments and rapid tests in order to increase the growth
of the company. In addition, this thesis also aims to determine the prerequisites for using this
process, its advantages over traditional marketing. And finally, to know if Growth Hacking is
above all a buzzword or a real methodology.


File(s)

Document(s)

File
Access S173305GuillaumeOBLIN2020.pdf
Description:
Size: 1.37 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Oblin, Guillaume ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 64
  • Total number of downloads 1










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.