Development of a modal analysis method from measurements of a laser doppler vibrometer
Amorosi, Anthony
Promotor(s) : Golinval, Jean-Claude
Date of defense : 25-Jun-2020/26-Jun-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/9033
Details
Title : | Development of a modal analysis method from measurements of a laser doppler vibrometer |
Translated title : | [fr] Développement d'un procédé d'analyse modale automatisé à l'aide d'algorithmes modifiés et d'un vibromètre laser |
Author : | Amorosi, Anthony |
Date of defense : | 25-Jun-2020/26-Jun-2020 |
Advisor(s) : | Golinval, Jean-Claude |
Committee's member(s) : | Collette, Christophe
HOFFAIT, Sébastien |
Language : | English |
Number of pages : | 88 |
Keywords : | [en] Impact testing [en] pLSCF [en] pLSCE [en] Laser Doppler Vibrometer [en] Experimental modal analysis [en] Automated modal analysis |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Aerospace & aeronautics engineering |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en ingénieur civil en aérospatiale, à finalité spécialisée en "aerospace engineering" |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences appliquées |
Abstract
[en] Modal identification is one of the key steps in the process for ensuring structural integrity of new products. Although this process is typically carried out manually, both academic research centres and industries would benefit tremendously from an automated identification procedure. This master thesis investigates the opportunity for an automated impact testing process for the V2i company. pLSCF and pLSCE algorithms are first revised to allow for an automated poles detection. An automated experimental process is then set up using a robot-controlled laser Doppler vibrometer and an automated impact hammer. The set-up and revised algorithms are validated on an academic mono-bloc bladed-disk.
[fr] L'identification modale est une étape cruciale du design de tous nouveaux produits afin de garantir leurs intégrités structurelles. Bien que cette identification se fasse généralement manuellement, les industries et centres de recherches auraient beaucoup à gagner d'un procédé automatisé. Ce travail a pour but de développer un procédé d'analyse modal à marteau d'impact pour l'entreprise V2i. Les algorithmes pLSCE et pLSCF sont tout d'abord revisités pour permettre une détection automatique des pôles du système. Un setup expérimental est ensuite mis en place à l'aide d'un vibromètre laser et d'un marteau automatique. Le setup et les algorithmes revisités sont validés sur un prototype académique d'une roue aubagée monobloc.
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Annexe(s)
Cite this master thesis
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