L'isolement comme vecteur identitaire dans le cinéma de Vincent Ward, cinéaste néo-zélandais
El Chami, Dolan
Promotor(s) :
Mélon, Marc-Emmanuel
Date of defense : 22-Jun-2020/27-Jun-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/9443
Details
Title : | L'isolement comme vecteur identitaire dans le cinéma de Vincent Ward, cinéaste néo-zélandais |
Author : | El Chami, Dolan ![]() |
Date of defense : | 22-Jun-2020/27-Jun-2020 |
Advisor(s) : | Mélon, Marc-Emmanuel ![]() |
Committee's member(s) : | Tomasovic, Dick ![]() Belloi, Livio ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 125 |
Keywords : | [fr] Nouvelle-Zélande [fr] Vincent Ward [fr] isolement [fr] identité |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Performing arts |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en arts du spectacle, à finalité spécialisée en cinéma et arts de la scène (histoire, esthétique et production) |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Vincent Ward, cinéaste et artiste néo-zélandais, developpe dans son cinéma une esthétique de l'isolement qui questionne son rapport a l'identité. Ce mémoire présente dans un premier temps cette esthétique avant de la ramener vers la question identitaire.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.