Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 680 | DOWNLOAD 933

La misogynie dans le rap français du XXIe siècle : pour une lecture carnavalesque

Download
Berardis, Chloé ULiège
Promotor(s) : Purnelle, Gérald ULiège
Date of defense : 14-Jun-2021/24-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12073
Details
Title : La misogynie dans le rap français du XXIe siècle : pour une lecture carnavalesque
Author : Berardis, Chloé ULiège
Date of defense  : 14-Jun-2021/24-Jun-2021
Advisor(s) : Purnelle, Gérald ULiège
Committee's member(s) : D'Armenio, Enzo ULiège
Denis, Benoît ULiège
Language : French
Keywords : [fr] Rap français
[fr] Misogynie
[fr] Rabelais
[fr] Carnaval
Discipline(s) : Arts & humanities > Literature
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres françaises et romanes, orientation générale, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire a pour objectif de comprendre les origines, les causes et la réception de la misogynie dans le rap français, ainsi que d'en proposer une lecture rabelaisienne.


File(s)

Document(s)

File
Access BERARDIS 20150317.pdf
Description:
Size: 4.11 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Berardis, Chloé ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres fr. & rom., or. gén., à finalité

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • D'Armenio, Enzo ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Sciences du langage - Rhétorique
    ORBi View his publications on ORBi
  • Denis, Benoît ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Histoire des littérat. franç. et francoph. du 19è et 21è sc.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 680
  • Total number of downloads 933










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.