Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 79 | DOWNLOAD 163

La question de l'assentiment et du dissentiment dans l'œuvre de Quine

Download
Jemine, Laetitia ULiège
Promotor(s) : Leclercq, Bruno ULiège
Date of defense : 21-Jun-2021/24-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12074
Details
Title : La question de l'assentiment et du dissentiment dans l'œuvre de Quine
Translated title : [en] The matter of assent and dissent in Quine's work
Author : Jemine, Laetitia ULiège
Date of defense  : 21-Jun-2021/24-Jun-2021
Advisor(s) : Leclercq, Bruno ULiège
Committee's member(s) : Seron, Denis ULiège
Dewalque, Arnaud ULiège
Language : French
Number of pages : 102
Keywords : [fr] Assentiment
[fr] Dissentiment
[fr] Apprentissage du langage
[fr] Traduction
[en] Quine
[en] Assent
[en] Dissent
[en] Language learning
[en] Translation
Discipline(s) : Arts & humanities > Philosophy & ethics
Target public : Researchers
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en philosophie, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire vise à clarifier la rôle que joue le couple de l'assentiment et du dissentiment dans l’œuvre de Quine, en analysant la manière dont ces deux notions s'articulent à l'apprentissage du langage et à la traduction.

[en] This master thesis aims to clarify the role of assent and dissent in Quine's work by analysing the ways in which these two notions interact with language learning and translation.


File(s)

Document(s)

File
Access s160347Jemine2021.pdf
Description:
Size: 950.75 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Jemine, Laetitia ULiège Université de Liège > Master philo., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 79
  • Total number of downloads 163










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.