Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 61 | DOWNLOAD 21

Le musée imaginaire de Camille Lemonnier

Download
Meert, Sara ULiège
Promotor(s) : Denis, Benoît ULiège
Date of defense : 14-Jun-2021/24-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12292
Details
Title : Le musée imaginaire de Camille Lemonnier
Author : Meert, Sara ULiège
Date of defense  : 14-Jun-2021/24-Jun-2021
Advisor(s) : Denis, Benoît ULiège
Committee's member(s) : Bertrand, Jean-Pierre ULiège
Bawin, Julie ULiège
Language : French
Discipline(s) : Arts & humanities > Literature
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres françaises et romanes, orientation générale, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Réaliser le musée imaginaire de Camille Lemonnier poursuit l'objectif d'approcher ce que pouvait être l'encyclopédie de l'art du Maréchal des Lettres belges, c'est-à-dire d'accéder à une vue globale de ses connaissances en matière de peinture.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_Sara_MEERT.pdf
Description:
Size: 1.17 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Annexes_Sara_MEERT.pdf
Description:
Size: 187.66 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Meert, Sara ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres fr. & rom., or. gén., à finalité

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Bertrand, Jean-Pierre ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Litt. française (19è et 20è) - Sociologie de la littérature
    ORBi View his publications on ORBi
  • Bawin, Julie ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences historiques > Histoire de l'art et archéologie de l'époque contemporaine
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 61
  • Total number of downloads 21










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.