Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 53 | DOWNLOAD 4

Étude analytique descriptive de traductions françaises des Acharniens d'Aristophane

Download
Dias Gonçalves, Philippe ULiège
Promotor(s) : Vanhaegendoren, Koen ULiège
Date of defense : 24-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12425
Details
Title : Étude analytique descriptive de traductions françaises des Acharniens d'Aristophane
Author : Dias Gonçalves, Philippe ULiège
Date of defense  : 24-Jun-2021
Advisor(s) : Vanhaegendoren, Koen ULiège
Committee's member(s) : Pietquin, Paul ULiège
Vandersmissen, Marc ULiège
Language : French
Number of pages : 74
Discipline(s) : Arts & humanities > Classical & oriental studies
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres anciennes, orientation classiques, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Sur base de la méthode exposée par Lambert et van Gorp, j'entreprends d'étudier et comparer plusieurs traductions en français de la comédie des "Acharniens" du poète antique grec Aristophane.


File(s)

Document(s)

File
Access TFE - Étude analytique descriptive de traductions françaises des Acharniens d'Aristophane - Philippe Dias Gonçalves.pdf
Description:
Size: 691.15 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Dias Gonçalves, Philippe ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres anc., or. clas., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Pietquin, Paul ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences de l'antiquité > Didactique spéciale en langues et littératures classiques
    ORBi View his publications on ORBi
  • Vandersmissen, Marc ULiège Université de Liège - ULiège > Mondes anciens: LASLA
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 53
  • Total number of downloads 4










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.