Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 188 | DOWNLOAD 22

L'architecture brutaliste et la matière

Download
Mausen, Maximilien ULiège
Promotor(s) : Durnez, Sibrine ULiège
Date of defense : 30-Aug-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12561
Details
Title : L'architecture brutaliste et la matière
Author : Mausen, Maximilien ULiège
Date of defense  : 30-Aug-2021
Advisor(s) : Durnez, Sibrine ULiège
Committee's member(s) : Deprez, Eve 
Dengis, Anne ULiège
Jeukens, Mathieu 
Language : French
Number of pages : 120
Keywords : [fr] Brutalisme, béton, architecture, Peter Zumthor, Juliaan Lampens
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] L'architecture brutaliste et la matière aborde l'architecture brutaliste de la période 1950 à 1970 dans sa globalité et se penche plus particulièrement sur l'architecture de l'architecte belge Juliaan Lampens et de son projet de la Kapel van Kerselare sous les concepts d'atmosphère, d'empreintes et de lumière mis en parallèle avec le projet Bruder-Klaus-Feldkapelle de l'architecte suisse Peter Zumthor.


File(s)

Document(s)

File
Access S153084Mausen2021.pdf
Description: -
Size: 58.62 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Mausen, Maximilien ULiège Université de Liège > Master archi., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Deprez, Eve Université Libre de Bruxelles > Faculté d'Architecture La Cambre Horta
  • Dengis, Anne ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture > Faculté d'Architecture
    ORBi View his publications on ORBi
  • Jeukens, Mathieu
  • Total number of views 188
  • Total number of downloads 22










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.