Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 105 | DOWNLOAD 25

L'accélération comme outil d'intelligibilité de la modernité. Analyse et critique du cas transhumaniste

Download
Pirnay, Alexis ULiège
Promotor(s) : Collamati, Chiara ULiège
Date of defense : 30-Aug-2021/3-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12892
Details
Title : L'accélération comme outil d'intelligibilité de la modernité. Analyse et critique du cas transhumaniste
Author : Pirnay, Alexis ULiège
Date of defense  : 30-Aug-2021/3-Sep-2021
Advisor(s) : Collamati, Chiara ULiège
Committee's member(s) : Pieron, Julien ULiège
Caeymaex, Florence ULiège
Language : French
Number of pages : 78
Keywords : [fr] Transhumanisme
[fr] Accélération
[fr] Modernité
[fr] Posthumanisme
[fr] Présentisme
Discipline(s) : Arts & humanities > Philosophy & ethics
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en philosophie, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire cherche à comprendre et expliciter le lien entre modernité et transhumanisme, à travers le concept d'accélération.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_AlexisPirnay_s161777_L'accélération comme outil d'intelligibilité de la modernité. Analyse et critique du cas transhumaniste.pdf
Description:
Size: 577.63 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Pirnay, Alexis ULiège Université de Liège > Master philo., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Pieron, Julien ULiège Université de Liège - ULiège > Département de philosophie > Métaphysique et théorie de la connaissance
    ORBi View his publications on ORBi
  • Caeymaex, Florence ULiège Université de Liège - ULiège > Département de philosophie > Philosophie morale et politique
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 105
  • Total number of downloads 25










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.