Étude de cas des pratiques de médiation culturelle au sein du Musée de la Vie wallonne pendant la crise sanitaire du covid-19
Di Francesco, Léa
Promotor(s) : Vandeninden, Elise
Date of defense : 30-Aug-2021/4-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12972
Details
Title : | Étude de cas des pratiques de médiation culturelle au sein du Musée de la Vie wallonne pendant la crise sanitaire du covid-19 |
Translated title : | [en] Case study of cultural mediation practices in the Museum of Walloon Life during the covid-19 crisis |
Author : | Di Francesco, Léa |
Date of defense : | 30-Aug-2021/4-Sep-2021 |
Advisor(s) : | Vandeninden, Elise |
Committee's member(s) : | Duarte Cândido, Manuelina Maria
Lempereur, Françoise |
Language : | French |
Number of pages : | 158 |
Keywords : | [fr] Covid-19 [fr] culture [fr] médiation culturelle [fr] public [fr] réseaux sociaux |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Multidisciplinary, general & others Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication, à finalité spécialisée en médiation culturelle et relation aux publics |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Le quotidien du Musée de la Vie wallonne est bouleversé par la crise sanitaire mondiale du Covid-19. Ce mémoire, en tant qu’enquête de terrain, se plonge dans le vécu de ce musée de société liégeois. Afin de répondre à de nombreuses questions qui nous animent, nous analyserons l’« Avant » et le « Pendant » covid sous le prisme de la médiation culturelle.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.