Différents mais « comme les autres » ? Vivre son enfance en situation de handicap avec un chien d'aide en Wallonie, Belgique.
Goebel, Maureen
Promotor(s) : Razy, Elodie
Date of defense : 24-Jan-2022/28-Jan-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/13838
Details
Title : | Différents mais « comme les autres » ? Vivre son enfance en situation de handicap avec un chien d'aide en Wallonie, Belgique. |
Author : | Goebel, Maureen |
Date of defense : | 24-Jan-2022/28-Jan-2022 |
Advisor(s) : | Razy, Elodie |
Committee's member(s) : | Schnitzler, Marie
ALVARO SOLIS, Neyra Patricia |
Language : | French |
Number of pages : | 100 |
Keywords : | [fr] ethnographie [fr] enfance [fr] handicap [fr] métier d'enfant [fr] autonomie [fr] normativité [fr] agentivité [fr] chien d'assistance [fr] jeu [fr] institutions de l'enfance [en] ethnography [en] childhood [en] disability [en] agency [en] assistance dog |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Anthropology |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en anthropologie, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] Cette recherche sur l'enfance en situation de handicap lorsque l'on est accompagné d'un chien d'aide. Dans cet écrit, la notion d'autonomie sera interrogée en tant que norme culturelle et sociale. La manière dont les enfants interprètent et réinterrogent les injonctions institutionnelles sera abordée également.
File(s)
Document(s)
MaureenGoebel152563.pdf
Description:
Size: 2.4 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 2.4 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_MaureenGoebel152563.pdf
Description: -
Size: 1.01 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 1.01 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.