La Critique Littéraire 2.0Analyse des communautés francophones Bookstagram et Booktok
Remy, Jeanne
Promotor(s) : Dozo, Björn-Olav
Date of defense : 29-Aug-2022/3-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/15426
Details
Title : | La Critique Littéraire 2.0Analyse des communautés francophones Bookstagram et Booktok |
Author : | Remy, Jeanne |
Date of defense : | 29-Aug-2022/3-Sep-2022 |
Advisor(s) : | Dozo, Björn-Olav |
Committee's member(s) : | Tomasovic, Dick
Habrand, Tanguy |
Language : | French |
Number of pages : | 156 |
Keywords : | [fr] Bookstagram [fr] booktok [fr] critique littéraire [fr] typologie de contenu [fr] observation ethnographique en ligne [fr] numérique [fr] plateforme [fr] réseaux sociaux [fr] pratiques d'amateurs |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Literature |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication, à finalité spécialisée en édition et métiers du livre |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire vise à analyser la critique littéraire sur les réseaux sociaux et plus précisément, les communautés littéraires francophones présentes sur Instagram et TikTok que l'on nomme Bookstagram et BookTok. La première partie se concentre sur le Web 2.0 et ses pratiques d'amateurs et présente les spécificités des deux plateformes. La deuxième partie dévoilera les caractéristiques propres aux deux communautés et les effets des plateformes sur l'acte de critique grâce à une observation ethnographique en ligne des usages.
File(s)
Document(s)
Jeanne.REMY - la critique littéraire 2.0 - analyse des communautés francophones Bookstagram et Booktok.pdf
Description: -
Size: 9.96 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 9.96 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.