La valise pédagogique : une médiation nomade qui fait débat
Duhot, Héloïse
Promotor(s) :
Vandeninden, Elise
Date of defense : 29-Aug-2022/3-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/15646
Details
Title : | La valise pédagogique : une médiation nomade qui fait débat |
Translated title : | [en] Hands on kit : a nomadic mediation that provokes debate |
Author : | Duhot, Héloïse ![]() |
Date of defense : | 29-Aug-2022/3-Sep-2022 |
Advisor(s) : | Vandeninden, Elise ![]() |
Committee's member(s) : | Chapeau, Emmanuel ![]() Lowies, Jean-Gilles ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 92 |
Keywords : | [fr] valise pédagogique [fr] mallette pédagogique [fr] PECA [fr] pacte pour un enseignement d'excellence [fr] relation culture-école [fr] médiation culturelle [fr] parcours d'éducation culturelle et artistique [fr] sociologie de la traduction |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Target public : | Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication, à finalité spécialisée en médiation culturelle et relation aux publics |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] À partir du refus d'un projet de valise pédagogique dans le cadre du Parcours d'Éducation Culturelle et Artistique (PECA), notre recherche questionne les relations culture-école. Comment définir l'objet valise pédagogique ? Quelles questions pose-t-il ? Que dit-il du monde culturel ? De l'école ? Et, de façon plus pragmatique, qu'est ce qui a mené au refus de ce projet ?
File(s)
Document(s)
Annexe(s)


Description:
Size: 100.16 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
APA
Duhot, H. (2022). La valise pédagogique : une médiation nomade qui fait débat. (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/15646
Chicago
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.