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Faculté des Sciences appliquées
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Master thesis : A Causal Approach to Marketing Mix Modelling through Bayesian Networks

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Baré, Alexandre ULiège
Promoteur(s) : Louppe, Gilles ULiège
Date de soutenance : 27-jui-2022/28-jui-2022 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/15694
Détails
Titre : Master thesis : A Causal Approach to Marketing Mix Modelling through Bayesian Networks
Auteur : Baré, Alexandre ULiège
Date de soutenance  : 27-jui-2022/28-jui-2022
Promoteur(s) : Louppe, Gilles ULiège
Membre(s) du jury : Wehenkel, Louis ULiège
Sacré, Pierre ULiège
Mohan, Siddharth 
Langue : Anglais
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master : ingénieur civil en science des données, à finalité spécialisée
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] This thesis deals with the shortcomings of traditional Marketing Mix Models by proposing a new approach based on causality. As in most Machine Learning applications, it is common to rely on black-box models that can be hard to trust and which often translate into a longer adoption time by the industry. We argue that modelling performance is strengthened by combining raw data with business knowledge from domain experts. The alternative methodology that is thus here investigated relies on a proper causal process clearly identifying the cause-to-effect relationships in a Directed Acyclic Graph that describes the journeys from external and marketing factors to sales. For this purpose, we leverage the recent advances in Structure Learning for Causal Discovery and the power of Do-Calculus to build a framework for Marketing Return on Investment projects. Causal discovery allows for a semi-automated construction of Bayesian Networks and Do-Calculus enables interventional causal inference. The ultimate goal is to advise in a transparent way on an optimal mix of marketing channels.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Causal_Marketing_Mix_Modelling.pdf
Description:
Taille: 15.62 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Baré, Alexandre ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. sc. don. à . fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Wehenkel, Louis ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Méthodes stochastiques
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Sacré, Pierre ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Robotique intelligente
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Mohan, Siddharth
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