Mémoire de fin d'études : "Video games and urban challenges."
Simonian, Jacques
Promotor(s) : Hallot, Pierre ; Bashandy, Hamza
Date of defense : 22-Aug-2022/2-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/16438
Details
Title : | Mémoire de fin d'études : "Video games and urban challenges." |
Translated title : | [fr] Jeux vidéo et enjeux urbain |
Author : | Simonian, Jacques |
Date of defense : | 22-Aug-2022/2-Sep-2022 |
Advisor(s) : | Hallot, Pierre
Bashandy, Hamza |
Committee's member(s) : | Tieleman, David
Dozo, Björn-Olav |
Language : | English |
Number of pages : | 93 |
Keywords : | [en] videogames [en] architecture [en] urban developement [en] simulation [en] social class |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Architecture |
Target public : | General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme |
Faculty: | Master thesis of the Faculté d'Architecture |
Abstract
[en] Videogames have become an integral part of our lives and the City-Building genre tries to establish itself as a “realistic” city simulation.
This paper questions the ability of City-Building games to simulate complex Urban challenges, trying to find potential as well as limits of the ability of these games to mimic real-world city problems such as racial problems, infrastructure management, public spaces, safety, crime, lighting, traffic, or any other type of challenge. It also aims to understand what are the features that makes games and video games attractive to players; what makes a game, a game, while building an understanding of what differentiates videogame simulations and traditional software used generally by Urban planners and Architects alike.
Through research in literature, case studies, and an experimental simulation that we will run ourselves, we aim to understand the potential of these games to simulate complex urban systems, as well as where they stand compared to software in the process as well as the results.
[fr] Les jeux vidéo font à présent partie intégrale de nos vies et le genre City-Building tente de s'imposer comme une simulation de ville "réaliste".
Cet essai questionne la capacité des jeux de construction de ville à simuler des défis urbains complexes, en essayant de trouver le potentiel ainsi que les limites de la capacité de ces jeux à imiter les problèmes urbains du monde réel tels que les problèmes de race, la gestion des infrastructures, les espaces publics, la sécurité, la criminalité, l'éclairage, le trafic, ou tout autre type de défi. Il vise également à comprendre quelles sont les caractéristiques qui rendent les jeux et les jeux vidéos attractifs pour les joueurs ; ce qui fait d'un jeu, un jeu, tout en construisant une compréhension de ce qui différencie les simulations de jeux vidéo et les logiciels traditionnels utilisés généralement par les urbanistes et les architectes.
Par le biais de recherches littéraires, d'études de cas et d'une simulation expérimentale que nous réaliserons nous-mêmes, nous voulons comprendre le potentiel de ces jeux pour simuler des systèmes urbains complexes, ainsi que leur position par rapport aux logiciels au niveau du processus et des résultats.
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