La chanson dans le cinéma ukrainien contemporain. Évolution des usages
Shepeta, Svitlana
Promotor(s) : Mélon, Marc-Emmanuel
Date of defense : 19-Jun-2023/24-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17137
Details
Title : | La chanson dans le cinéma ukrainien contemporain. Évolution des usages |
Translated title : | [en] Song in contemporary Ukrainian cinema. Changes in utilisation |
Author : | Shepeta, Svitlana |
Date of defense : | 19-Jun-2023/24-Jun-2023 |
Advisor(s) : | Mélon, Marc-Emmanuel |
Committee's member(s) : | Belloi, Livio
Pirenne, Christophe |
Language : | French |
Number of pages : | 156 |
Keywords : | [fr] Chansons [fr] Fonctions des chansons dans le cinéma [fr] Cinéma ukrainien [fr] Folklore [fr] Religion orthodoxe [fr] Patriotisme [fr] Films contemporains [en] Songs [en] Functions of songs in cinema [en] Ukrainian cinema [en] Folklore [en] Orthodox religion [en] Patriotism [en] Contemporary films |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Performing arts |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en arts du spectacle, à finalité spécialisée en cinéma et arts de la scène (histoire, esthétique et production) |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Le cinéma ukrainien contemporain a été négligé dans la littérature scientifique occidentale et anglo-saxonne. Ce mémoire explore les fonctions des chansons folkloriques, religieuses et patriotiques dans le cinéma ukrainien à partir de 1991. En analysant les films et les chansons, cette étude a pour ambition de combler le manque de connaissances existant dans ce domaine spécifique du cinéma ukrainien et à contribuer à une meilleure compréhension des enjeux culturels liés à l’utilisation des chansons dans ce corpus spécifique.
[en] Contemporary Ukrainian cinema has received limited attention in Western and Anglo-Saxon academic literature. This master's thesis examines the functions of folkloric, religious, and patriotic songs in Ukrainian cinema since 1991. Through film and song analysis, this study aims to address the existing knowledge gap in this specific area of Ukrainian cinema and contribute to a better understanding of the cultural implications associated with the utilisation of songs within this particular corpus.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.