Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS
VIEW 175 | DOWNLOAD 38

Insertion socioprofessionnelle des migrants: analyse d'un dispositif de mentorat

Download
Kouyate, Mandjou ULiège
Promotor(s) : Cornet, Annie ULiège
Date of defense : 31-Aug-2016 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/1755
Details
Title : Insertion socioprofessionnelle des migrants: analyse d'un dispositif de mentorat
Author : Kouyate, Mandjou ULiège
Date of defense  : 31-Aug-2016
Advisor(s) : Cornet, Annie ULiège
Committee's member(s) : Beuker, Laura ULiège
Hakizumukama, Alexis ULiège
Language : French
Number of pages : 73
Keywords : [fr] Discrimination, intégration et mentorat
Discipline(s) : Business & economic sciences > Human resources management
Target public : General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en gestion des ressources humaines, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] Ce mémoire de recherche traite de l'intégration socioprofessionnelle des personnes africaines ou d'origine africaine vivant en Belgique, sous l'angle de mentorat.


File(s)

Document(s)

File
Access TFE 2015-2016 M2GRH Mandjou KOUYATE.pdf
Description:
Size: 1.61 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Kouyate, Mandjou ULiège Université de Liège > Master gest. ress. hum., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Beuker, Laura ULiège Université de Liège - ULg > Faculté des sciences sociales > Sociologie de l'action publique et des problèmes du travail
    ORBi View his publications on ORBi
  • Hakizumukama, Alexis ULiège Université de Liège - ULg > HEC-Ecole de gestion de l'ULg : UER > Gestion des ressources hum. et management des organisations
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 175
  • Total number of downloads 38










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.