Comparaison des facteurs prédisposants, du diagnostic et du traitement de la rétention d'œufs entre les serpents, les lézards et les tortues
Conroux, Julie
Promotor(s) :
Ponthier, J�r�me
Date of defense : 29-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17792
Details
Title : | Comparaison des facteurs prédisposants, du diagnostic et du traitement de la rétention d'œufs entre les serpents, les lézards et les tortues |
Translated title : | [en] Comparison of predisposing factors, diagnosis and treatment of egg retention between snakes, lizards and turtles |
Author : | Conroux, Julie ![]() |
Date of defense : | 29-Jun-2023 |
Advisor(s) : | Ponthier, J�r�me ![]() |
Committee's member(s) : | de la Rebi�re de Pouyade, Geoffroy ![]() Votion, Dominique ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 32 |
Discipline(s) : | Life sciences > Veterinary medicine & animal health |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en médecine vétérinaire |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Médecine Vétérinaire |
Abstract
[fr] Ce travail a pour but d’établir une comparaison entre les lézards, les tortues et les serpents à propos de la rétention d’œufs. Il cherche à mettre en évidence les points communs et les différences que présentent ces animaux vis à vis de la prédisposition, du diagnostic, du traitement et des conséquences de cette maladie.
File(s)
Document(s)
![File](/static/img/item/file.png)
![Private access Access](/static/img/item/file/pdf_priv.png)
Description:
Size: 357.86 kB
Format: Adobe PDF
![File](/static/img/item/file.png)
![Private access Access](/static/img/item/file/pdf_priv.png)
Description:
Size: 537.19 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.