Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 20 | DOWNLOAD 7

Mémoire de fin d'études : "Où situer l¿œuvre de Juhani Pallasmaa dans l'agenda théorique de l'architecture du XXIème siècle ?"

Download
Jourdat, Maxence ULiège
Promotor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Date of defense : 30-Aug-2023/6-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18307
Details
Title : Mémoire de fin d'études : "Où situer l¿œuvre de Juhani Pallasmaa dans l'agenda théorique de l'architecture du XXIème siècle ?"
Author : Jourdat, Maxence ULiège
Date of defense  : 30-Aug-2023/6-Sep-2023
Advisor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Committee's member(s) : Le Coguiec, Eric ULiège
Bodart, Céline 
Language : French
Number of pages : 112
Keywords : [fr] architecture haptique
[fr] Juhani Pallasmaa
[fr] sensoriel
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Target public : General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] L'objectif de se travail est d'appréhender la notion des sens en architecture au XXIème siècle à travers l'œuvre théorique de Juhani Pallasmaa.


File(s)

Document(s)

File
Access JOURDAT_MAXENCE_TFE_S181369.pdf
Description: -
Size: 7.36 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access JOURDAT_MAXENCE_ACCORD_DEPOT_2023.pdf
Description: -
Size: 322.09 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Jourdat, Maxence ULiège Université de Liège > Master archi., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Le Coguiec, Eric ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture > Département d'Architecture
    ORBi View his publications on ORBi
  • Bodart, Céline ENSA La Vilette > Gerphau
  • Total number of views 20
  • Total number of downloads 7










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.