Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 39 | DOWNLOAD 12

Mémoire de fin d'études: "Vers une nouvelle coexistence Post Car".

Download
Maurice, Lou-Elise ULiège
Promotor(s) : Barcelloni Corte, Martina ULiège ; Pigeon, Virginie ULiège
Academic year : 2023-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/19667
Details
Title : Mémoire de fin d'études: "Vers une nouvelle coexistence Post Car".
Translated title : [fr] Vers une nouvelle coexistence Post Car
Author : Maurice, Lou-Elise ULiège
Advisor(s) : Barcelloni Corte, Martina ULiège
Pigeon, Virginie ULiège
Committee's member(s) : Possoz, Jean-Philippe ULiège
Bourdouxhe, Axel ULiège
Language : French
Number of pages : 146
Keywords : [fr] Biodiversité, Post-Car, Paysage, Territoire
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Other
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] Que pourraient devenir les paysages d'une ville territoire ? Cette recherche projet a pour but de montrer comment la création de nouvelles continuités de biodiversité est favorable sur le territoire de la constellation Charlemagne. Cela contribuerait au maintien des espèces animales et végétales à long terme en ayant un impact positif sur le climat et les régions touchées par les catastrophes naturelles.


File(s)

Document(s)

File
Access A4_TFE_2024_MAURICE_LOUELISE copie.pdf
Description:
Size: 39.42 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Maurice, Lou-Elise ULiège Université de Liège > Master archi., fin. spéc. art bâtir & urba.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 39
  • Total number of downloads 12










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.