Etude expérimentale des différents facteurs influençant le moment d'apparition du thrill utérin chez la vache gestante
Lallement, Noémie
Promotor(s) : Farnir, Frédéric
Date of defense : 24-Jun-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/20812
Details
Title : | Etude expérimentale des différents facteurs influençant le moment d'apparition du thrill utérin chez la vache gestante |
Translated title : | [en] Experimental study of the different factors impacting the timing of appareance of uterine thrill in pregnant cows |
Author : | Lallement, Noémie |
Date of defense : | 24-Jun-2024 |
Advisor(s) : | Farnir, Frédéric |
Committee's member(s) : | Charlier, Carole
Georges, Michel Druet, Tom |
Language : | French |
Number of pages : | 37 |
Keywords : | [fr] vaches [fr] thrill utérin [fr] moment d’apparition |
Discipline(s) : | Life sciences > Veterinary medicine & animal health |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en médecine vétérinaire |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Médecine Vétérinaire |
Abstract
[fr] Ce travail a pour but de comparer le moment d’apparition du thrill utérin chez la vache gestante selon différents facteurs. Afin d’utiliser la palpation du frémissement de l’artère utérine comme outil de diagnostic de gestation sur le terrain, cette étude permettrait d’en savoir plus sur la variabilité de cet outil. L’analyse statistique des données permet de montrer l’importance plus ou moins grande des différents facteurs étudiés : raciaux, génétiques, physiologiques, phénotypiques …
File(s)
Document(s)
LALLEMENT_Noemie_TFE_FMV_juin2024_definitif.pdf
Description:
Size: 4.8 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 4.8 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.