Master thesis : "Actors¿ agency and coping mechanism. How school personnel, shelter workers and guardians shape unaccompanied minors educational career"
Pasanisi, Matteo
Promoteur(s) : Vintila, Cristina-Daniela
Date de soutenance : 30-aoû-2024/6-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/20992
Détails
Titre : | Master thesis : "Actors¿ agency and coping mechanism. How school personnel, shelter workers and guardians shape unaccompanied minors educational career" |
Auteur : | Pasanisi, Matteo |
Date de soutenance : | 30-aoû-2024/6-sep-2024 |
Promoteur(s) : | Vintila, Cristina-Daniela |
Membre(s) du jury : | Damery, Shannon
Huddleston, Thomas |
Langue : | Anglais |
Discipline(s) : | Sciences sociales & comportementales, psychologie > Sociologie & sciences sociales |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sociologie, à finalité spécialisée en migration and ethnic studies |
Faculté : | Mémoires de la Faculté des Sciences Sociales |
Résumé
[fr] This thesis, through a qualtiative research based on 27 interviews with professional of the sector, seeks to evalaute how school personnel, shelter workers and guardians shape unaccompanied minors educational career. In particular, by combining Brofenbrenner's socio-ecological model and street-level bureaucracy theory, it show that the aforementioned actors' agency and coping mechanism direclty shape unaccompanied minors educational career.
Fichier(s)
Document(s)
Actors’ agency and coping mechanism.How school personnel, shelter workers and guardians shape unaccompanied minors educational career..pdf
Description:
Taille: 927.82 kB
Format: Adobe PDF
Description:
Taille: 927.82 kB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.