Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 1 | DOWNLOAD 0

Mémoire de fin d'études :" Étude mise en œuvre des murs des fermes blocs ardennaises datant du 18e siècle, s'élevant des fondations aux combles ".

Download
Geerts, Mathieu ULiège
Promotor(s) : Sosnowska, Philippe ULiège
Date of defense : 29-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21467
Details
Title : Mémoire de fin d'études :" Étude mise en œuvre des murs des fermes blocs ardennaises datant du 18e siècle, s'élevant des fondations aux combles ".
Author : Geerts, Mathieu ULiège
Date of defense  : 29-Aug-2024/5-Sep-2024
Advisor(s) : Sosnowska, Philippe ULiège
Committee's member(s) : Courard, Luc ULiège
Halleux, Christophe 
Language : French
Keywords : [fr] Architecture, Archéologie, Schiste, Fermes blocs, Ardenne, Construction,
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] Travail portant sur l'analyse des techniques de constructions sur les fermes blocs ardennaises datant du 18e et 19e siècles. Des fondations à la charpente.


File(s)

Document(s)

File
Access TFE_GEERTS_MATHIEU_PARTIE 1_S193361.pdf
Description:
Size: 6.78 MB
Format: Adobe PDF
File
Access TFE_GEERTS_MATHIEU_PARTIE 2_S193361.pdf
Description:
Size: 15.71 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Geerts, Mathieu ULiège Université de Liège > Master archi., fin. spéc. art bâtir & urba.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Courard, Luc ULiège Université de Liège - ULiège > Département ArGEnCo > Matériaux de construction non métalliques du génie civil
    ORBi View his publications on ORBi
  • Halleux, Christophe
  • Total number of views 1
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.