Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire
VIEW 24 | DOWNLOAD 1

Generative Artificial Intelligence in the field of Media Education: Designing a portfolio of educational activities to acquire media literacy competencies about and through GenAI

Télécharger
Belva, Valentin ULiège
Promoteur(s) : Mayeur, Ingrid ULiège
Date de soutenance : 26-aoû-2024/5-sep-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/21775
Détails
Titre : Generative Artificial Intelligence in the field of Media Education: Designing a portfolio of educational activities to acquire media literacy competencies about and through GenAI
Auteur : Belva, Valentin ULiège
Date de soutenance  : 26-aoû-2024/5-sep-2024
Promoteur(s) : Mayeur, Ingrid ULiège
Membre(s) du jury : Brems, Lieselotte ULiège
Rasier, Laurent ULiège
Langue : Anglais
Discipline(s) : Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en digital media education
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] The aim of this dissertation is to see how the implementation of a portfolio of educational
activities on the subject of generative AI influences learners’ media literacy competencies on
and through GenAI. The research question of this study is therefore: Do educational activities
on generative AI increase learners’ media literacy competencies about GenAI? To answer this
research question, this work relies primarily on a portfolio of educational activities created specifically for this study, which constitutes both the creation of this dissertation and also the object submitted for analysis in this study. The portfolio comprises four elements: three generative AI educational activities and an instructor’s folder. Each activity deals with a different area of generative AI: text, image and sound. The instructor’s folder is designed to prepare the instructor to deliver the activities. This folder contains both theoretical and practical content to help the instructor prepare for training. The portfolio is put into practice by giving
the three activities in the field under real conditions. Following the training courses, learners are invited to complete two questionnaires, and the answers are analyzed qualitatively and quantitatively. The research carried out in this thesis, as well as the implementation of the activities and the results of the questionnaires, provide an answer to the research question.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE_BELVA_Valentin.pdf
Description:
Taille: 901.5 kB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Appendices_TFE_BELVA_Valentin.pdf
Description:
Taille: 123.18 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Belva, Valentin ULiège Université de Liège > Master commu. multi., fin. spéc. digit. media educ.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Brems, Lieselotte ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue anglaise & Linguist.synchro.& diachro.de l'anglais
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Rasier, Laurent ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue et linguistique néerlandaises
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 24
  • Nombre total de téléchargements 1










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.