Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 16 | DOWNLOAD 0

L'iconographie des Sept Planètes à la Renaissance. Étude approfondie de trois suites de gravures issues du Fonds Wittert de l'Université de Liège

Liesen, Margaux ULiège
Promotor(s) : Allart, Dominique ULiège
Date of defense : 20-Jan-2025/22-Jan-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22291
Details
Title : L'iconographie des Sept Planètes à la Renaissance. Étude approfondie de trois suites de gravures issues du Fonds Wittert de l'Université de Liège
Author : Liesen, Margaux ULiège
Date of defense  : 20-Jan-2025/22-Jan-2025
Advisor(s) : Allart, Dominique ULiège
Committee's member(s) : Geremicca, Antonio ULiège
Micha, Edith ULiège
Language : French
Discipline(s) : Arts & humanities > Art & art history
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en histoire de l'art et archéologie, orientation générale, à finalité approfondie
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Analyse iconographique des Sept Planètes dans les suites gravées du XVIe siècle


File(s)

Document(s)

File
Access Margaux Liesen - Texte.pdf
Description:
Size: 8.2 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Margaux Liesen - Mémoire Catalogue.pdf
Description:
Size: 40.01 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Liesen, Margaux ULiège Université de Liège > Master hist. art & archéo., or. gén., fin approf.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Geremicca, Antonio ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences historiques > Histoire de l'art et archéologie des temps modernes
    ORBi View his publications on ORBi
  • Micha, Edith ULiège Université de Liège - ULiège > Collections artistiques de l'Université
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 16
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.