Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS

Écouter un film : Xavier Dolan comme auteur mélomane

Download
Hella, Louise ULiège
Promotor(s) : Tomasovic, Dick ULiège
Date of defense : 23-Jun-2025/25-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/23102
Details
Title : Écouter un film : Xavier Dolan comme auteur mélomane
Translated title : [en] Listening to a film: Music as a narrative tool in Xavier Dolan's work
Author : Hella, Louise ULiège
Date of defense  : 23-Jun-2025/25-Jun-2025
Advisor(s) : Tomasovic, Dick ULiège
Committee's member(s) : Pirenne, Christophe ULiège
Belloi, Livio ULiège
Language : French
Number of pages : 92
Keywords : [fr] Xavier Dolan
[fr] musique de film
[fr] musique
Discipline(s) : Arts & humanities > Performing arts
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en arts du spectacle, à finalité spécialisée en cinéma et arts de la scène (histoire, esthétique et production)
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Xavier Dolan est un réalisateur qui utilise la musique de manière spécifique dans ses films. Cette étude tend à analyser en quoi celle-ci impacte les personnage, la narration et l'ésthetique des films.


File(s)

Document(s)

File
Access Hella Louise-TFE.pdf
Description:
Size: 1.26 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Hella, Louise ULiège Université de Liège > Master arts spect., fin. spéc. ciné. art scène

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Pirenne, Christophe ULiège Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Politiques de la culture et production culturelle
    ORBi View his publications on ORBi
  • Belloi, Livio ULiège Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Département médias, culture et communication
    ORBi View his publications on ORBi








All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.