L'image mentale dans le cinéma de Lars von Trier : élément structurant d'une filmographie hétéroclite
Smeets, Eliott
Promotor(s) :
Tomasovic, Dick
Date of defense : 23-Jun-2025/25-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/23104
Details
| Title : | L'image mentale dans le cinéma de Lars von Trier : élément structurant d'une filmographie hétéroclite |
| Author : | Smeets, Eliott
|
| Date of defense : | 23-Jun-2025/25-Jun-2025 |
| Advisor(s) : | Tomasovic, Dick
|
| Committee's member(s) : | Monvoisin, Frédéric
Hamers, Jeremy
|
| Language : | French |
| Number of pages : | 118 |
| Keywords : | [fr] Lars von Trier [fr] Image mentale |
| Discipline(s) : | Arts & humanities > Performing arts |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en arts du spectacle, à finalité spécialisée en cinéma et arts de la scène (histoire, esthétique et production) |
| Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire avance l'hypothèse suivante : L'image mentale est un fil rouge de la filmographie hétéroclite de Lars von Trier. Pour le démontrer, de nombreuses séquences mentales provenant de six films (Europa, Dancer in the Dark, Antichrist, Melancholia, Nymphomaniac, The House That Jack Built) sont analysées formellement et esthétiquement, afin de souligner la dimension structurante et réflexive de l'image mentale dans ces oeuvres.
File(s)
Document(s)
SmeetsEliotts201709L'ImageMentaleDansLeCinémaDeLarsVonTrier.pdf
Description:
Size: 2.97 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.

Master Thesis Online

