Feedback

Faculté des Sciences appliquées
Faculté des Sciences appliquées
Mémoire

Ptcg-AR: Augmented Reality for Real-Time Multi-View Streaming of the Pokémon Trading Card Game

Télécharger
Verdonck, Antoine ULiège
Promoteur(s) : Cioppa, Anthony ULiège ; Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Date de soutenance : 30-jui-2025/1-jui-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/23388
Détails
Titre : Ptcg-AR: Augmented Reality for Real-Time Multi-View Streaming of the Pokémon Trading Card Game
Titre traduit : [fr] Ptcg-AR: Streaming Multi-Vue et Temps Réel en Réalité Augmenté du Jeu de Carte à Collectionner Pokémon™
Auteur : Verdonck, Antoine ULiège
Date de soutenance  : 30-jui-2025/1-jui-2025
Promoteur(s) : Cioppa, Anthony ULiège
Van Droogenbroeck, Marc ULiège
Membre(s) du jury : Geurts, Pierre ULiège
Boigelot, Bernard ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 51
Mots-clés : [en] Augmented Reality
[en] Real-Time
[en] Multi-View
[en] Streaming
[en] Pokémon™
[en] Trading Card Game
[fr] Streaming
[fr] Multi-Vue
[fr] Temps Réel
[fr] Réalité Augmentée
[fr] Jeu de Carte à Collectionner
[fr] Pokémon™
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Public cible : Chercheurs
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil en informatique, à finalité spécialisée en "intelligent systems"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] In this Master’s thesis, we aimed to achieve similar visual results as the solution bring by the youtuber SuperZouloux without hardware constraints. To achieve our goal, we developed a novel pipeline purely based on optical sensors, i.e., RGB cameras, to locate and identify the cards on any gaming board. Specifically, we designed a real-time pipeline that ingests a multi-view camera stream, automatically detects and recognizes the cards on the board from a zenithal camera viewpoint, registers the cameras to localize the cards in each video stream, projects 2D or 3D models of the monsters on top of their corresponding cards, and allows to live stream on typical platforms such as YouTube or Twitch through and integration within the common OBS streaming software. Moreover, we designed our system to be as generic as possible. This characteristics allows to integrate seamlessly any trading card game such as Yu-Gi-Oh!™, Magic the Gathering™, or Pokémon™. This generic feature also allow to more easily integrate new features in the future. Lastly, we ensured that the user interface is easy to use. This includes that the setup is easy to install, the application intuitive to use through a codeless interface and easily connectable to other software susceptible to be used along with it. We tested and evaluated our pipeline with the Pokemon™ trading card game that contains 18.000 different cards and 1025 Pokemon creatures in total. To train our detection and identification modules, we created a synthetic dataset by scrapping an online database and generating realistic card positions on different board types and camera noise. Our system achieves 0,9 of mean average precision for the detection part and 0,5 of accuracy in the identification part. Overall, our system achieves a video output of 20 frames per second with a card identification refresh rate of around 6 frames per second. We also qualitatively evaluated the performance of our pipeline and show that it achieves satisfying results during a full game. We believe that this work will democratize the use of augmented reality for all trading card game players and streamers.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE_Verdonck.pdf
Description: TFE
Taille: 53.24 MB
Format: Adobe PDF
File
Access TFE___summary.pdf
Description: summary/résumé
Taille: 63.15 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Verdonck, Antoine ULiège Université de Liège > Master ing. civ. inf. fin. spéc.int. sys.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Geurts, Pierre ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Algorith. des syst. en interaction avec le monde physique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Boigelot, Bernard ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Informatique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.