From theory to practice : A competence-based proposal for digital primary school education in the German-speaking Community of Belgium
Counson, Rachel
Promoteur(s) :
Mayeur, Ingrid
Date de soutenance : 25-aoû-2025/4-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24555
Détails
| Titre : | From theory to practice : A competence-based proposal for digital primary school education in the German-speaking Community of Belgium |
| Titre traduit : | [fr] De la théorie à la pratique : une proposition de guide de compétences pour l’éducation aux médias dans les écoles primaires de la Communauté germanophone de Belgique |
| Auteur : | Counson, Rachel
|
| Date de soutenance : | 25-aoû-2025/4-sep-2025 |
| Promoteur(s) : | Mayeur, Ingrid
|
| Membre(s) du jury : | Hamers, Jeremy
Van Linden, An
|
| Langue : | Anglais |
| Nombre de pages : | 98 |
| Mots-clés : | [en] media education, [en] media competences [en] primary schools [en] German-speaking Community of Belgium |
| Discipline(s) : | Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias |
| Public cible : | Professionnels du domaine Etudiants Grand public |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Diplôme : | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en digital media education |
| Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[en] This master's thesis deals with the topic of media education and media literacy within primary schools of the German-speaking Community of Belgium. It begins with a brief historical overview of the development of media education over the past years. This is followed by a discussion of the role and importance of implementing media literacy in primary schools. It furthermore outlines the current guidelines in regard to media literacy issued by the authorities of the German-speaking Community. Building on this, the thesis proposes an adapted and updated version the these guidelines, to better meet today's needs.
Fichier(s)
Document(s)
Annexe(s)
S184530Counson2025_Appendices.pdf
Description:
Taille: 465.66 kB
Format: Adobe PDF
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.

Master Thesis Online

