Podcasts: A tool for media literacy? Critical analysis and production
André, Laura
Promoteur(s) :
Hamers, Jeremy
Date de soutenance : 25-aoû-2025/4-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24758
Détails
| Titre : | Podcasts: A tool for media literacy? Critical analysis and production |
| Auteur : | André, Laura
|
| Date de soutenance : | 25-aoû-2025/4-sep-2025 |
| Promoteur(s) : | Hamers, Jeremy
|
| Membre(s) du jury : | Mayeur, Ingrid
Echitchi, Raymond
|
| Langue : | Anglais |
| Nombre de pages : | 73 |
| Discipline(s) : | Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Diplôme : | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en digital media education |
| Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[en] The aim of this master thesis is to answer the main question: can podcasts be a tool for media literacy? To answer this question, this thesis provides a theoretical part that intends to explain various terms linked to media literacy and media education. In this part, there are also the limits and possibilities of podcasts in (media) education. It also provides a critical analysis of five different podcasts, explaining their possible uses or limits in media literacy classes. To support this thesis, an audio podcast was created, with the aim of proving its use during media literacy lessons.
Fichier(s)
Document(s)
Annexe(s)
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.

Master Thesis Online


TFE-ANDRÉ_Laura.pdf