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Faculté des Sciences appliquées
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Mémoire
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Advanced approach for mixed mode crack propagation

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Rajaraman, Dhanraj ULiège
Promoteur(s) : Ponthot, Jean-Philippe ULiège
Date de soutenance : 26-jui-2017/27-jui-2017 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/2570
Détails
Titre : Advanced approach for mixed mode crack propagation
Auteur : Rajaraman, Dhanraj ULiège
Date de soutenance  : 26-jui-2017/27-jui-2017
Promoteur(s) : Ponthot, Jean-Philippe ULiège
Membre(s) du jury : Noels, Ludovic ULiège
Chary, Charles 
Canales Cardenas, Cristian ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 100
Mots-clés : [en] Crack propagation, Mixed mode loading, Crack box technique, Fatigue loading, Static loading, Bifurcation angle
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Ingénierie aérospatiale
Commentaire : This Document is restricted for all users and is accessible only to the member committee and the Company persons
Organisme(s) subsidiant(s) : KTH Royal institute of technology,Sweden
Centre(s) de recherche : SONACA Group, Gosselies, Belgium
Intitulé du projet de recherche : Fracture mechanics in stress department
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil en aérospatiale, à finalité spécialisée en "turbomachinery aeromechanics (THRUST)"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] In practical cases, manufacturing of components are not always perfect. The influence of cracks on structures are of interest here. In SONACA, Extended Finite Element Method (XFEM) was used earlier for the prediction of crack propagation and bifurcation angle. But due to some difficulties, we have developed a technique called Crack Box Technique (CBT) which had some difficulty in implementing into the model and is overcome by a new technique. In this thesis work, our objective is to confront the crack box approach for different models and analyse the results. A single edge notched specimen under tension of Steel materials is selected for static load cases. The results are successfully confronted using the crack box approach, analytical calculation and compared with the literature results.
Then, we wanted to use the Crack Box Technique to determine the behaviour of crack propagation by fatigue load and the propagation path of the crack. The Compact Tension Shear (CTS) specimen under mixed mode loading is considered. The bifurcation angle is determined using the various available bifurcation criteria. The equivalent stress intensity factor is determined and crack propagation is studied using various approaches and compared with the crack box results.


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Description: Master thesis report document
Taille: 7.02 MB
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Description: One page summary document
Taille: 193.58 kB
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Annexe(s)

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Access s157715onepagesummary.pdf
Description: One page summary document
Taille: 193.58 kB
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Auteur

  • Rajaraman, Dhanraj ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. aérospat., à fin. (THRUST)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Noels, Ludovic ULiège Université de Liège - ULg > Département d'aérospatiale et mécanique > Computational & Multiscale Mechanics of Materials (CM3)
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Chary, Charles
  • Canales Cardenas, Cristian ULiège Université de Liège - ULg > Département d'aérospatiale et mécanique > LTAS-Mécanique numérique non linéaire
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
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