Quelles sont les motivations des travailleurs à l'engagement en formation ? Étude de cas.
Degbomont, Maxime
Promotor(s) : Orianne, Jean-François
Date of defense : 18-Jun-2018/22-Jun-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/4522
Details
Title : | Quelles sont les motivations des travailleurs à l'engagement en formation ? Étude de cas. |
Author : | Degbomont, Maxime |
Date of defense : | 18-Jun-2018/22-Jun-2018 |
Advisor(s) : | Orianne, Jean-François |
Committee's member(s) : | Beuker, Laura
De Winter, Mélanie |
Language : | French |
Number of pages : | 79 |
Keywords : | [en] Continuing vocational training [en] Motivation [en] Employability [en] Case study [en] Company |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences du travail, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] La formation professionnelle continue prend une importance sans cesse croissante dans le contexte socio-économique actuel. Cette enquête qualitative vise à analyser les motivations qui poussent les travailleurs à s’inscrire en formation. Il s’agit d’une étude de cas portant sur une entreprise de construction wallonne, la société Duchêne. Les résultats empiriques seront principalement analysés à partir de la typologie dressée par Philippe Carré (2001). En outre, le travail visera à déterminer s’il existe des différences dans la motivation des travailleurs en fonction de leur âge ou de leur statut.
[en] Continuing vocational training takes a ceaselessly increasing importance in the actual socio-economical context. This qualitative survey aims to analyze motivations wich urge workers to join training. It is a case study concerning a walloon construction company, Duchêne. The empirical results will be mainly analyzed from the typology drawn up by Philippe Carré (2001). Besides, the paper aims at determine if there are differences in the workers’ motivation according to their ages or to their status.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.