Feedback

Faculté des Sciences appliquées
Faculté des Sciences appliquées
MASTER THESIS
VIEW 90 | DOWNLOAD 31

Rénovation énergétique et architecturale de la Cité administrative de Liège, avec l'isolation par l'intérieur comme approche de rénovation

Download
Barzin, Charles ULiège
Promotor(s) : Attia, Shady ULiège
Date of defense : 6-Sep-2018/7-Sep-2018 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/5290
Details
Title : Rénovation énergétique et architecturale de la Cité administrative de Liège, avec l'isolation par l'intérieur comme approche de rénovation
Translated title : [fr] Renovation of the administrative city of Liège
Author : Barzin, Charles ULiège
Date of defense  : 6-Sep-2018/7-Sep-2018
Advisor(s) : Attia, Shady ULiège
Committee's member(s) : Reiter, Sigrid ULiège
Ruellan, Guirec ULiège
Language : French
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en ingénieur civil architecte, à finalité spécialisée en ingénierie architecturale et urbaine
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences appliquées

Abstract

[fr] Les travaille propose des scénarios de rénovation de la Cité administrative de Liège. Ceux-ci sont réalisés par grâce à une isolation par l'intérieur et sont construits autour de la capacité thermique afin de déterminer son impact sur le confort.


File(s)

Document(s)

File
Access BARZIN_Charles_TFE_Résumé.pdf
Description:
Size: 50.36 kB
Format: Adobe PDF
File
Access BARZIN_Charles_TFE.pdf
Description:
Size: 25.43 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access BARZIN_Charles_TFE_Annexes.pdf
Description:
Size: 4.81 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Barzin, Charles ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. arch., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 90
  • Total number of downloads 31










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.