Feedback

Faculté des Sciences appliquées
Faculté des Sciences appliquées
Mémoire
VIEW 147 | DOWNLOAD 28

Development of Virtual Reality environments: some real projects and a study of the locomotion problem

Télécharger
Schyns, Olivier ULiège
Promoteur(s) : Schyns, Michael ULiège
Date de soutenance : 25-jan-2019 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/6217
Détails
Titre : Development of Virtual Reality environments: some real projects and a study of the locomotion problem
Titre traduit : [fr] Développement d'environnements pour la Réalité Virtuelle: quelques projets et une étude sur le problèmes des déplacements
Auteur : Schyns, Olivier ULiège
Date de soutenance  : 25-jan-2019
Promoteur(s) : Schyns, Michael ULiège
Membre(s) du jury : Gribomont, Pascal ULiège
Louveaux, Quentin ULiège
Mathy, Laurent ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 59
Mots-clés : [en] virtual reality
[en] TwVR
[en] locomotion
[en] interaction
[en] teaching
[en] immersion
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques
Centre(s) de recherche : Teaching with VR
Public cible : Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences informatiques, à finalité spécialisée en "intelligent systems"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] Virtual Reality is a technology that promise innovative immersive experiences.
It is an old technology, that reemerged only recently to the public.
The objectives of this thesis are two-fold.
First, this thesis presents the projects that have been made in the context of the research group Teaching with VR.
Those projects fit in the global scope of promotion of the University and the province of Liège.
It was also an opportunity to produce innovative teaching materials for students.
Secondly, while virtual reality have been extensively researched, one problem has not been completely solved and it is the problem of moving in a virtual environment.
For this reason, in the writing of this thesis, I also undertook the process of conducting a comparative study of three locomotion methods.
The objectives of this study are to find the most appropriate method to use for applications when the user is asked to explore a large environment.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Thesis-Schyns-Olivier.pdf
Description: Thesis on virtual reality projects and a study on locomotion.
Taille: 23.22 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Questionnaires.zip
Description: Questionnaires used for the comparative study. Contains both French and English versions.
Taille: 1.44 MB
Format: Unknown
File
Access source-codes.zip
Description: Source codes samples I made for projects in the context of teaching with VR.
Taille: 643.85 kB
Format: Unknown
File
Access Methodology_Locomotion.pdf
Description: Methodology proposal for the comparative study on locomotion methods.
Taille: 157.06 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Thesis-Summary.pdf
Description: Summary of the thesis.
Taille: 150 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Schyns, Olivier ULiège Université de Liège > Master sc. informatiques, à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Gribomont, Pascal ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Informatique et intelligence artificielle
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Louveaux, Quentin ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Systèmes et modélisation : Optimisation discrète
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Mathy, Laurent ULiège Université de Liège - ULiège > Dép. d'électric., électron. et informat. (Inst.Montefiore) > Systèmes informatiques répartis et sécurité
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 147
  • Nombre total de téléchargements 28










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.