Évaluation des opinions des résidents d'origine congolaise issue de l'immigration sur le parcours d'intégration en Belgique francophone
Buana, Tatiana
Promotor(s) : Lafleur, Jean-Michel
Date of defense : 16-Aug-2019/6-Sep-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/7909
Details
Title : | Évaluation des opinions des résidents d'origine congolaise issue de l'immigration sur le parcours d'intégration en Belgique francophone |
Author : | Buana, Tatiana |
Date of defense : | 16-Aug-2019/6-Sep-2019 |
Advisor(s) : | Lafleur, Jean-Michel |
Committee's member(s) : | Bousetta, Hassan
Kabamba, Bob |
Language : | French |
Discipline(s) : | Law, criminology & political science > Political science, public administration & international relations |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences politiques, orientation générale |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Droit, de Science Politique et de Criminologie |
Abstract
[fr] Ce présent travail analyse le dispositif d'intégration mis en place pour les primo-arrivants en Région Wallonne. Notre travail a pour public cible, la communauté congolaise. Il s'agira d'analyser ce parcours d'intégration en fonction du vécu des primo-arrivants congolais et ainsi de déterminer s'il leur a été utile ou pas dans leur insertion au sein de la société.
File(s)
Document(s)
Version définitive BUANA TATIANA .pdf
Description: -
Size: 1.08 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 1.08 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_Version définitive BUANA TATIANA .pdf
Description: -
Size: 402.86 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 402.86 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.