Segmentation de la clientèle en finance agricole au Togo
Feller, Adrien
Promotor(s) :
Dogot, Thomas
Date of defense : 30-Aug-2019 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/8376
Details
Title : | Segmentation de la clientèle en finance agricole au Togo |
Author : | Feller, Adrien ![]() |
Date of defense : | 30-Aug-2019 |
Advisor(s) : | Dogot, Thomas ![]() |
Committee's member(s) : | Beckers, Yves ![]() Soyeurt, Hélène ![]() Michel, Baudouin ![]() Djobo, Soulemane |
Language : | French |
Number of pages : | 167 |
Keywords : | [fr] segmentation [fr] microfinance rurale [fr] Togo [fr] asymétrie de l'information |
Discipline(s) : | Life sciences > Agriculture & agronomy |
Funders : | ADA, fond de mobilité ULiège |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en bioingénieur : sciences agronomiques, à finalité spécialisée |
Faculty: | Master thesis of the Gembloux Agro-Bio Tech (GxABT) |
Abstract
[fr] La segmentation de la clientèle permet de réduire l'asymétrie de l'information. En microfinance rurale, ce phénomène est très présent. Des enquêtes réalisées chez les producteurs ont permis d'effectuer une segmentation de ces producteurs et d'identifier les principales filières présentes. Ceci a permis de proposer des produits financiers plus adaptés aux besoins.
File(s)
Document(s)


Description:
Size: 2.33 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.