Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 87 | DOWNLOAD 28

What is the impacts of event tourism ? : application to the Christmas market of Liege

Télécharger
Duchesne, Emilie ULiège
Promoteur(s) : Walheer, Barnabé ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2020/9-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10162
Détails
Titre : What is the impacts of event tourism ? : application to the Christmas market of Liege
Titre traduit : [fr] Quelles sont les impacts des évènements touristiques
Auteur : Duchesne, Emilie ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2020/9-sep-2020
Promoteur(s) : Walheer, Barnabé ULiège
Membre(s) du jury : Gathon, Henry-Jean ULiège
Gautier, Axel ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 35
Mots-clés : [en] Event tourism, impact, assessment
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Economie générale & histoire de la pensée économique
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences économiques, orientation générale, à finalité spécialisée en economic, analysis and policy
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] Tourism is developing at an exceptional speed between the different countries. In order to stand out from one another, tourism organizations are highlighting event tourism that not only attract tourists but also put the destination in the spotlight. The events are intended to attract tourists in order to generate economic growth. Tourists will have certain needs that the local economy will supplement by employing labour and generating income. The economic impacts associated with events are numerous but, contrary to popular belief, they are not always positive. In order to identify these impacts, researchers use different methods: this paper highlights the IO model and the CGE analysis. \\

In order to analyse the theory, the case of the Liège Christmas market will be analysed. Christmas markets are special cases in cultural events because visitors do not have the same expectations at Christmas markets as at other cultural events. In fact, we can see that most Christmas markets do not meet visitors' expectations and that the economic benefits could be much greater if organizers paid more attention to them.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE_Duchesne.pdf
Description: -
Taille: 1.54 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Duchesne, Emilie ULiège Université de Liège > Master sc. éco., or. gén., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 87
  • Nombre total de téléchargements 28










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.