Gothic Masculinity in Retrospect: From Shelley to Penny Dreadful
Verdin, Donia
Promoteur(s) : Delville, Michel
Date de soutenance : 26-aoû-2020/5-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10294
Détails
Titre : | Gothic Masculinity in Retrospect: From Shelley to Penny Dreadful |
Auteur : | Verdin, Donia |
Date de soutenance : | 26-aoû-2020/5-sep-2020 |
Promoteur(s) : | Delville, Michel |
Membre(s) du jury : | Romdhani, Rebecca
Romero-Muñoz, Eloy |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 97 |
Mots-clés : | [fr] Gothic Masculinity [fr] Frankenstein [fr] Michel Foucault [fr] transgression |
Discipline(s) : | Arts & sciences humaines > Littérature |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique |
Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[fr] Frankenstein is an international patrimony. The book is famous all over the world and has never ceased to be adapted in various art forms. The meme is everlasting, just as is the concept of gender. The following work studies the evolution of masculinity representation in various and diachronic Frankenstein-esque filmic adaptations, focusing on the T.V. series Penny Dreadful, leaning on the poststructuralist idea of gender performances and drawing on French philosopher Michel Foucault.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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