Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS
VIEW 185 | DOWNLOAD 0

Le redoublement scolaire : appropriation et réponses parentales en Belgique francophone

Download
Wouters, Etienne ULiège
Promotor(s) : Guillaume, Jean-François ULiège
Date of defense : 28-Aug-2020/4-Sep-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/10370
Details
Title : Le redoublement scolaire : appropriation et réponses parentales en Belgique francophone
Author : Wouters, Etienne ULiège
Date of defense  : 28-Aug-2020/4-Sep-2020
Advisor(s) : Guillaume, Jean-François ULiège
Committee's member(s) : Heuveneers, France ULiège
Baye, Ariane ULiège
Language : French
Number of pages : 159
Keywords : [fr] Redoublement familles
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences
Name of the research project : Mémoire
Target public : Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sociologie, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] Ce mémoire expose différentes grilles de lecture de la manière dont les parents s'approprient et apportent d'éventuelles réponses au redoublement scolaire de leur enfant dans le premier degré de l'enseignement secondaire en Fédération Wallonie-Bruxelles.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_2020_Wouters_Etienne_final.pdf
Description:
Size: 2.12 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Wouters, Etienne ULiège Université de Liège > Master socio., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Heuveneers, France ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Sociologie de l'action publique
    ORBi View his publications on ORBi
  • Baye, Ariane ULiège Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Gest.div.& lutte ctre décroch.& l'excl.ds syst.d'ens.& form.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 185
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.