L’impact d’Internet sur le commerce international
Dupont, Loïc
Promoteur(s) :
Tharakan, Joseph
Date de soutenance : 7-sep-2020/11-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10423
Détails
Titre : | L’impact d’Internet sur le commerce international |
Titre traduit : | [en] The impact of the Internet on international trade |
Auteur : | Dupont, Loïc ![]() |
Date de soutenance : | 7-sep-2020/11-sep-2020 |
Promoteur(s) : | Tharakan, Joseph ![]() |
Membre(s) du jury : | Gautier, Axel ![]() Schoenmaeckers, Jérome ![]() |
Langue : | Français |
Nombre de pages : | 48 |
Mots-clés : | [fr] internet [fr] commerce international |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Economie internationale |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences économiques, orientation générale, à finalité spécialisée en macroeconomics and finance |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] The Internet was first introduced during the Cold War but started to be really accessible to the public during the nineties. Since then, the Internet has become a key part of the globalisation. Using panel data for 98 countries for the period 1996-2014, this thesis assesses the hypothesis that Internet (by reducing transaction costs) enhances trade. By adding time, exporter and importer fixed effects, we find that indeed the Internet tend to promote trade. Furthermore, we also find that more developed countries, country-pairs with higher Internet adoption and the more distant trading partners experience the biggest impact of the Internet on their bilateral trade flows.
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Dupont, L. (2020). L’impact d’Internet sur le commerce international. (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/10423
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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