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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire
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Dupont, Loïc ULiège
Promoteur(s) : Tharakan, Joseph ULiège
Date de soutenance : 7-sep-2020/11-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10423
Détails
Titre : L’impact d’Internet sur le commerce international
Titre traduit : [en] The impact of the Internet on international trade
Auteur : Dupont, Loïc ULiège
Date de soutenance  : 7-sep-2020/11-sep-2020
Promoteur(s) : Tharakan, Joseph ULiège
Membre(s) du jury : Gautier, Axel ULiège
Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 48
Mots-clés : [fr] internet
[fr] commerce international
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Economie internationale
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences économiques, orientation générale, à finalité spécialisée en macroeconomics and finance
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The Internet was first introduced during the Cold War but started to be really accessible to the public during the nineties. Since then, the Internet has become a key part of the globalisation. Using panel data for 98 countries for the period 1996-2014, this thesis assesses the hypothesis that Internet (by reducing transaction costs) enhances trade. By adding time, exporter and importer fixed effects, we find that indeed the Internet tend to promote trade. Furthermore, we also find that more developed countries, country-pairs with higher Internet adoption and the more distant trading partners experience the biggest impact of the Internet on their bilateral trade flows.


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Auteur

  • Dupont, Loïc ULiège Université de Liège > Master sc. éco., or. gén., à fin.

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