Les podcasts littéraires comme nouvelle forme de paratexte : le cas du podcast Primo
Mollers, Claire
Promotor(s) : Dozo, Björn-Olav
Date of defense : 31-Aug-2020/5-Sep-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/10437
Details
Title : | Les podcasts littéraires comme nouvelle forme de paratexte : le cas du podcast Primo |
Author : | Mollers, Claire |
Date of defense : | 31-Aug-2020/5-Sep-2020 |
Advisor(s) : | Dozo, Björn-Olav |
Committee's member(s) : | Habrand, Tanguy
Bertrand, Jean-Pierre |
Language : | French |
Keywords : | [fr] podcast, paratexte, marketing |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication, à finalité spécialisée en édition et métiers du livre |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Le phénomène des podcasts a explosé ces dernières années. Traitant de sujets aussi divers que variés, notamment de littérature. Quelle nouvelle forme de paratexte ces émissions peuvent-elles apporter? Quelle nouvelle forme de marketing éditorial ces podcasts incarnent-ils ?
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.