THE EUROPEAN SINGLE AVIATION MARKET : A SUCCESS STORY ? : A COMPETITION ASSESSMENT
Volino, Elena
Promoteur(s) :
Gautier, Axel
Date de soutenance : 7-sep-2020/11-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10588
Détails
Titre : | THE EUROPEAN SINGLE AVIATION MARKET : A SUCCESS STORY ? : A COMPETITION ASSESSMENT |
Auteur : | Volino, Elena ![]() |
Date de soutenance : | 7-sep-2020/11-sep-2020 |
Promoteur(s) : | Gautier, Axel ![]() |
Membre(s) du jury : | Tharakan, Joseph ![]() Salem, Iman Saleh Abdelmeguid ![]() |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 67 |
Mots-clés : | [en] aviation [en] competition [en] air transport [en] european union [en] regulation |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Domaines particuliers de l'économie (santé, travail, transport...) |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences économiques, orientation générale |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] While a considerable amount of data suggests that liberalisation in the European aviation industry has been successful, this thesis adopts a mixed approach, consisting of desk research incorporating findings from academic contributions, policy and legislative documents, as well as court cases, to qualify this statement. It emerges that there remain areas where findings are inconsistent, as well as some impediments to competition that deserve attention. As for the former, the most blatant example is constituted by the effect on airfares, while for the latter, slot shortages at congested airports, the fact that the majority of routes remains monopolised and financial difficulties of small airports are the main sources of concern.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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